Trending Topic voor beleggers

Martine Hafkamp, algemeen directeur van Fintessa Vermogensbeheer schreef een interessante column over het gebruik van social media zoals Twitter, Linkedin en Facebook bij het nemen van je beleggingsbeslissingen.

Beleggers zullen dus meer aandacht moeten gaan besteden aan wat via Facebook, Twitter, Google+, Yammer of Linkedin gedeeld wordt. Net zoals voor 112, geldt ook voor veel koersgevoelige informatie dat elke seconde dat informatie sneller bij je is, telt.

Hafkamp geeft in haar column aan dat je moet oppassen om als lange termijn belegger je mening te laten beïnvloeden door een willekeurige groep mensen op internet. Daarnaast is de interpretatie, die dankzij de opkomst van allerlei algoritmische software wordt uitgevoerd door een computer, natuurlijk niet waterdicht. Het is dus zeker niet de heilige graag maar deze ´nieuwe´ manier van informatie (en cijfers) delen en discussiëren op bijvoorbeeld Twitter of Facebook is een erg interessante trend om te volgen.

Het kan, mits gefilterd, zeker bijdragen aan een snellere en betere informatievoorziening.

De gehele column van Martine Hafkamp op Nuzakelijk lees je hier.

Geef een reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *.