Amerikaanse bedrijven mogen Twitter gebruiken voor financieel nieuws

Amerikaanse bedrijven mogen voortaan hun financiële aankondigingen doen via sociale netwerken als Twitter en Facebook, op voorwaarde dat de investeerders weten welk medium een onderneming zal gebruiken. Dat kondigt beurswaakhond SEC aan.

De Securities & Exchange Commission publiceerde vandaag een rapport waarin ze bevestigt dat bedrijven belangrijke informatie mogen bekendmaken via sociale netwerken, ‘zoals dat gebeurt op hun website’. George Canellos van de SEC: ‘Het merendeel van de sociale netwerken tonen communicatiemethoden die perfect aangepast zijn voor de investeerders, tenzij de toegang ertoe beperkt is of de investeerders niet weten (naar welke) ze zich moeten richten om het laatste nieuws te krijgen.’

De discussie barstte los nadat internetvideoverhuurder Netflix een aankondiging gedaan had via Facebook. De SEC had toen gedreigd Netflix te vervolgen omdat het de regel had overtreden die de selectieve publicatie van belangrijke informatie verbiedt. Die regel moet bewerkstelligen dat elke investeerder gelijke toegang heeft tot informatie, zowel individueel als institutioneel. Nu heeft de SEC klaarheid geschapen in de zaak.

Bron: Volkskrant.nl

Geef een reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *.